Jóga

Rólunk
|
Óratípusok
|
Oktatóink
|
Mi a jóga?
|
Infrás jóga

Mi a jóga?

A „jóga” szanszkrit eredetű szó, azt jelenti: összekötés, egyesülés. A jógagyakorlatok a maguk teljességében fejtik ki hatásukat, megteremtik a test, a szellem, a tudat és a lélek egyensúlyát. Ily módon segít a jóga megoldani, leküzdeni a mindennapos problémákat és gondokat. A jógával közelebb jutunk önmagunk megismeréséhez.
A jóga segítségével testi és szellemi erősödés, egészség érhető el.
A helyes légzéssel, a helyes testgyakorlással, a helyes táplálkozással, a helyes relaxációval, valamint a pozitív gondolkodással életünk minősége jelentősen javulhat. A jóga minden korosztálynak ajánlható.
A mozgás, légzés és meditációs gyakorlatok segítségével a jóga gyakorlati módszert ad arra, hogy gyógyuljunk, megőrizzük egészségünket, egységet teremthessünk az elmeműködés és a tudat között.
A jógagyakorlatok erősítik a test gyengébb izmait, lazítják a merev izületeket, növelik az ellenálló képességet. 



Rólunk

Tapasztald meg a jóga varázslatos erejét II. kerületi jóga stúdiónkban, a Rózsadomb tetjén található KORONA JÓGA STÚDIÓBAN!
Szeretnéd frissen indítani a reggeleket, esetleg kiszakadnál a hétköznapi mókuskerékből, vagy csak maximálisan feltöltődnél testileg-lelkileg?
Szeretettel várunk ebben a kellemes hangulatú, igényesen berendezett, tiszta környezetű II. kerületi jóga stúdióban a Rózsadomb Center 4. emeletén.
A KORONA JÓGA STÚDIÓBAN változatos órák, képzett oktatók valamint különböző workshopok várnak!












Óratípusok

II. kerületi jóga stúdiónkban az alábbi óratípusokkal találkozhatsz.

HATHA FLOW

A hatha flow jóga egy kifejezetten intenzív gyakorlási stílus, ahol az ászanákat légzésritmusra építjük és nem, vagy csak rövid ideig tartjuk statikusan. Gyakran be- és kilégzésre áramlunk ászanából ászanába. Az óra fő jellemzője ez a lágy, finom áramlás és a légzésfókusz, amelynek révén az elme lecsendesítése és a meditatív állapot elérése a cél. A gyakorlásban a könnyed és légies mozgásra törekszünk, a légzés vezetésével végezzük a gyakorlatokat.
A flow jóga megerősíti a testet és az idegrendszert, valamint segít összehangolni a mozgást és a légzést.
A dinamikus irányzatok kedvelőinek ajánlájuk.





GERINC FLOW

A gerincjóga ötvözi a több ezer éves hatha jóga gyakorlatait* és a mai modern anatómia és gerincterápia ismereteit. A jóga ászanák (testhelyzetek) anatómiailag tökéletes tartások, melyek képesek kiegyensúlyozni az izomrendszert, támogatják a szervezet öngyógyító folyamatait, harmonizálják a hormonális háztartást, a keringést és az energetikai folyamatokat is.
A hatha szónak mély ezoterikus jelentése van. A “ha” szó alatt a Napot értik, a “tha” alatt a Holdat. Azaz a hatha jóga a Nap és a Hold, a prána és apána (energiák) egyesülését jelenti. Hatha jóga nem cél, hanem csak a cél felé vezető eszköz.Az ászanák (kitartott testhelyzetek) és a pránájáma (légzőgyakorlat).
A jóga ászanákkal egyidejűleg gyakoroljuk a mély légzést és az elme koncentrációját. A kitartott ászanák alatt a koncentrációs képesség növekszik, s egy óra gyakorlás során nem csak egy óra jóga testtartást, hanem egy óra mély relaxációt és egy óra meditációt is nyerünk.
Ászanák gyakorlásával megteremtjük a test stabilitását, oldjuk a stressz okozta blokkokat, elindítjuk a szervezetet egy egészségesebb működés felé. Légzéstechnikák segítségével energetizáljuk az egész testet és finomabb szinten oldjuk a negatív érzelmeket, félelmeket, mélyen letárolt feszültségeket, haragot, frusztrációt.Relaxációs technikákat gyakorlunk és ezzel érjük el a fizikai test mélyebb elengedését, oldását.Fokozatosan mélyülünk el a meditáció művészetében, ezáltal fejlesztjük az intuitív képességet, eszközt kapunk a problémák kezelésére, a nehézségekkel való megküzdésre. Nemtől és kortól való tekintet nélkül mindenkinek ajánjuk, hogy próbálja ki ezt a több ezer éves indiai mozgáskultúrát.


 
CSÍPŐNYITÓ FLOW

Csípőnyitó flow- a hatha flow gyakorlás során a csípő területére fókuszálva olyan gyakorlatokat fűzünk egymásba melyek lazítják,oldják és nyújtják a csípőt körülvevő izmokat,szöveteket.
 
 



HATHA JÓGA

A hatha jóga egy tradícionális irányzat, amelyre a legtöbb jógagyakorlás épül. A kezdő hatha órákra a statikus gyakorlás a jellemző. A különböző ászanákat általában 5-10 légzésig tartjuk, így jut idő a testérzetek, a légzés és az elmefolyamatok megfigyelésére. A fókusz a belső folyamatok tudatosítására, valamint a testtudat fejlesztésére irányul. A testgyakorlatok mellett a hatha jógaórákon a jóga egyéb területeibe is betekintést nyerhetsz, a pránajáma, azaz légzőgyakorlatok, mantrák, relaxáció és meditációs gyakorlatok révén.
Az órák egy rövid ráhangolódással kezdődnek, amit valamilyen passzív, pihenő pózban végzünk. Ezt követi a bemelegítés, majd napüdvözletek (Surya Namaskar) és változatos testgyakorlatok (ászanák). Az óra légzőgyakorlatokkal (pránajáma), mantrákkal és relaxációval zárul.
A hatha jóga gyakorlatainak számos variácója létezik, így ez az óratípus lehetővé teszi, hogy mindenki a saját érzeteinek és állapotának megfelelően gyakoroljon. Bátran ajánljuk kezdőknek és haladóknak is.  





DINAMIKUS HATHA JÓGA

A dinamikus hatha jóga felépítését és gyakorlatait tekintve a tradícionális hatha jógából építkezik. Az óra ritmusa gyorsabb, lendületesebb, de nem olyan intenzív, mint egy hatha flow órán. A gyakorlatokat 3-5 légzésig tartjuk ki és törekszünk a légzés- és mozgásszinkron elsajátítására. Az óra eleji ráhangolódást és bemelegítést követően a napüdvözleteket és más gyakorlatsorokat dinamikusabban végezzük, mint a tradícionális hatha jógán, ezáltal gyorsabban indulnak be a méregtelenítő folyamatok. Az óra végére lassul a mozgás és közeledünk a test lecsendesítése felé, majd itt is légzőgyakorlatokkal és relaxációval zárunk.
A dinamikus hatha jóga erősíti a testet, fejleszti az állóképességet, valamint felkészít a flow és más dinamikus jógairányzatok gyakorlására.
Elsősorban azoknak ajánljuk akik szeretik az intenzívebb, több erőfeszítést igénylő mozgást.





YIN JÓGA

Próbáld ki a jóga egy nyugalmasabb ágazatát, ami elcsendesít, harmonizál, gyógyít és megtanít befelé figyelni. A yin jóga gyakorlás során egyensúlyba hozzuk a yin és yang energiákat, ami manapság, ebben a rohanó világban igencsak a yang energia felé billen. Ez a fajta jóga gyakorlás az ászanákat (főleg talajgyakorlatok) hosszabb ideig tartja ki, így beindulnak a szervezet öngyógyító folyamatai, hajlékonyabbá válsz, nyúlnak a kötőszöveteid.




POWER FLOW
 

A dinamikus vagy power jóga egy kifejezetten erősítő típusú jóga irányzat, amely során az ászanákat csak néhány légzésig tartják ki.
Gyakran sok benne a kartámasz és a háterősítő gyakorlat. Lényegében az ashtanga vinyasa jógából nőtte ki magát, de sokkal „sportosabb” megközelítésű.
A gyakorlás célja az erő és hajlékonyság fejlesztése, a megrövidült izmok nyújtása; az állóképesség, egyensúlyérzék fejlesztése.
A gyakorlás során a test folyamatos mozgása összehangolt a légzéssel, és közben az elmét is ugyanerre, vagyis magára a gyakorlásra, a testre és a légzésre irányítjuk.


JÓGA ÉS TÁNC





Oktatóink

BALOGH KRISZTI
 
Mielőtt jógázni kezdtem inkább a pörgős, cardio mozgások híve voltam, spinningre, aerobikra és futni jártam. Sok sportot kipróbáltam, de egyiknél sem köteleződtem el hosszútávra. Majd egy stresszes időszakomban, nagyjából 6 és fél éve, elmentem az első jógaórámra és azonnal beszippantott a mozgásforma változatossága és a benne rejlő kihívások. Amikor óra végén a relaxációból ébredeztem és elöntött az a kellemes nyugalom érzése, már tudtam, hogy ez egy hosszútávú szerelem lesz. A mozgás mellett itt találtam valami pluszt is, egy olyan . A jóga letisztult, egyszerűséget és nyugalmat képvisel.
Szerettem volna jobban érteni a mozgásformát és a mögötte rejlő filozófiát ezért elvégeztem egy kezdő hatha jóga oktató képzést. A szenvedélyem ezzel csak erősödött és szerencsére oktatni is volt lehetőségem. Később egy gerincjóga oktató képzést végeztem és ezzel az anatómiai rálátásom is mélyült. Az elmúlt 3 évben Debrecenben tartottam órákat. 2020 őszén költöztem Budapestre és nem volt kérdés, hogy itt is keressem a lehetőségeket.
A II. kerületi KORONA JÓGA STÚDIÓBAN 2021. nyarán kezdtem jógát tartani.
Az óráimon szeretném átadni, közvetíteni mindazt, amit én is tapasztalok gyakorlás közben. Mindig örömmel tölt el az óra végén a kellemes, nyugodt mosoly, amit az arcokon látok. Szeretem a dinamikus gyakorlatsorokat és igyekszem színesíteni az órákat egy-egy érdekesebb, nagyobb kihívást jelentő gyakorlattal is, mert biztos vagyok benne, hogy mindenki többre képes, mint azt gondolja. 
Szeretettel várlak ebben a kellemes hangulatú, igényesen berendezett, tiszta környezetű II. kerületi jóga stúdióban a Rózsadomb Center 4. emeletén.


 

Rajcsányiné Zibrinyi Éva

Rajcsányiné Zibrinyi Éva vagyok a Testnevelési Egyetem, jóga és preventív jógaoktatója, illetve az Oktogonnál található Kincs Jóga és NMPT stúdió tulajdonosa.
Hatéves korom óta rendszeresen sportolok. Tizenkét évesen kezdtem el gyorskorcsolyázni, eredményeim közül kiemelkedik a magyar bajnoki cím. A versenysportot 19 évesen hagytam abba, majd egyéb sportágakat (pl. úszás, lovaglás, vívás, szörf) is kipróbáltam amelyeket mai napig is rendszeresen gyakorlok a jóga mellett.
Testnevelőtanári diplomámat az ELTE PPK-n  2007-ben vettem át. A jóga nevével először az ELTE-n találkoztam. Hálás vagyok egykori tanáromnak, Dr. Szeifert Jenőnek, aki anatómiát és élettant tanított az egyetemen. Akkoriban komoly, elmélyült tanulmányokat folytattam a gyógytestnevelés, a rehabilitációs lehetőségek, és a stretching területein. Hamarosan észrevettem, hogy milyen hasonlóak ezekben a gyakorlatok és a mozdulatok. Ettől kezdve autodidakta módon fejlesztettem tovább jóga ismereteimet, Ilyengar csodálatos könyvei segítségével. Fantasztikusan izgalmas utazás kezdődött!  Ekkor ismerkedtem meg a különböző légzéstechnikákkal, és relaxációs módszerekkel. Innentől már tudtam, hogy ebben az irányban szeretnék fejlődni és tanulni. 2012-ben baba-mama és gyermekjóga-, valamint hatha jógaoktatói végzettséget szereztem, és gyermekjóga oktatóként kezdtem el dolgozni a Namaste Jóga stúdióban.  A tanulást nem hagytam abba 2013-ban Barkan dinamikus- és hot jóga instruktor lettem, majd ebben a minőségemben a Barkan Stúdióban dolgoztam. 2015-ben már streching és preventív gerincjóga oktatóként részt vehettem Pruzsina István edzővel a magyar kajak paralimpikonok olimpiai felkészítésében. Képzéseimet 2017-ben folytattam tovább, ekkor kaptam meg a másik kedvenc mozgásformámban, a spinningben instruktori oklevelemet, valamint továbbképeztem magam a hatha jóga vonalon, és elvégeztem a hatha flow irányzat oktatói tanfolyamát, majd az Asthanga jóga első sorozatát is. Szintén ebben az évben elvégeztem a Taoista yin yoga képzést, ami olyan inspirációt adott, hogy  két év  tanulás után Kincs Meridián Yin Jóga néven írtam egy jegyzetet, amiből azóta is tanítok. Közben négy évig testnevelő tanárként dolgoztam a Kincskereső Általános Iskolában. 2019-ben Gerincjóga oktatóként tanítottam az Oxygén Wellness Naphegy-ben és közben Bene Máté NMPT (azaz a Natural Movement Pattern Training – Természetes Mozgásminta Tréning) instruktora lettem, ami a gerincjóga szempontjából új aspektusokat és fejlődési lehetőséget adott.
Néhány éven keresztül saját vállalkozást vezettem, de közben ráébredtem, hogy ami igazán kiteljesít, az a tanítás. Ezért is vagyok büszke rá, hogy 2016-ban a Testnevelési Egyetemre hívott dr. Gál Andrea, ahol (egyébként mindig maximális csoportlétszámmal) preventív gerincjógát tanítok a saját jegyzetemből, nemcsak magyar, hanem angol nyelven is.
A KORONA JÓGA STÚDIÓBAN 2021. nyarán kezdtem jógát tartani. Szeretettel várlak ebben a kellemes hangulatú, igényesen berendezett, tiszta környezetű II. kerületi jóga stúdióban a Rózsadomb Center 4. emeletén.



Farkas Szabó Imola

A II. kerületi KORONA JÓGA STÚDIÓBAN 2021. nyarán kezdtem jógát tartani. 
A jóga nekem gyógyszer, terápia, töltődés, öröm, nyugalom és sorolhatnám még sokáig… 8 éve kezdődött ez a kapcsolat, azonnal éreztem, hogy magával ragad ez a mozgásforma és azóta fogva tart! Az óra tartás, a vendégek jelenléte és energiája további élmény nyújt nekem melyből újabb és újabb inspirációt kapok az óráimhoz! A tanfolyamokon melyeket végeztem hatha jógát és flow irányzatot tanultam. Szeretem az órákon a hatha jóga ászanáit egymásba fonódva -flow-ban- tartani éppen az óra erősségéhez illetve “témájához” igazítva! A yin órákon pedig lassú , hosszan kitartott pózokkal nyújtjuk a test izmait egészen a kötőszövet szintjéig szigorúan a légzéssel harmóniában!
Szeretettel várok mindenkit a II. kerületi jóga stúdióban az óráimon aki szívesen megismerkedne a jógával!





Infrás jóga

Az infrás jógaóra valódi kuriózumnak számít itthon, hiszen jelenleg csak néhány stúdióban van lehetőséged kipróbálni ezt az innovatív technológiát. Büszkék vagyunk rá, hogy II. kerületi jóga stúdiónk is közéjük tartozik.

Infrás jóga ≠ Hot jóga

Az infrás jóga nem ugyanaz, mint a hot jóga. A Nap sugaraihoz hasonló elven működő infra panelek egyáltalán nem melegítik fel a teremben lévő levegőt, hanem a bőr mélyebb rétegeibe hatolnak, és a sejtjeidet töltik fel energiával.
Ez a tiszta, melegítő sugárzás belülről fűti a testet, hatására pedig beindulnak a szervezetünk természetes regeneráló, gyógyító folyamatai.
Eközben minimális melegérzetet tapasztalhatunk, de közel sem olyan hőmérséklet emelkedést, mint egy forró jógaórán, ezért az infrás jógaórákat akkor is bátran látogathatod, ha nem szeretnél meleg légtérben gyakorolni.

Hogyan működik az infra sugárzás?

Az infra panelek infravörös hullámokat bocsátanak ki, amiket szabad szemmel nem látunk, ugyanakkor meleg érzetet keltenek.
A napenergia jelentős részét is ez teszi ki, ettől érezzük melegnek a napsütést is, és ez az, ami hozzájárul a  jó közérzetet megteremtéséhez, és pozitív hatással van az egész szervezetünkre.
A gyógyászatban már hosszú ideje alkalmazzák, hiszen hatására az erek kitágulnak, a vérkeringés felgyorsul, a verejtékezés beindul és ezáltal a szervezet méregtelenítése sokkal hatékonyabbá válik.
Az ízületek, izmok rugalmasabbá válnak, intenzívebb munkára lesznek képesek, szélesedik a mozgástartomány, gyorsul az anyagcsere, a vérerek tágulásával pedig az agy vérellátása is fokozódik, frissebbé, éberebbé válunk.

Milyen jótékony hatása van az infrás jógának?

1. Intenzív méregtelenítés és zsírégetés

A jógaóra közben az infrasugarak segítenek bontani a zsírt a bőr alatti hámrétegből, miközben az itt tárolt méreganyagok is kiürülnek a szervezetedből.

2. Rugalmasabb, könnyebb gyakorlás

A magas kalória felhasználás mellett az infrasugarak izmaidat és ízületeidet is végig melegen tartják, ezért könnyebben és biztonságosabban tudod végezni a gyakorlatokat.

 
 

3. Immunerősítés és betegségmegelőzés

A téli időszakban megakadályozza az influenza kialakulását és szövődményeit, és segít megelőzni a napsütés hiánya okozta szezonális depressziót is.

4. Fiatalabb, feszesebb bőr

Az infra a bőröd kollagéntermelését is fokozza, ami üdébb és rugalmasabb bőrképet eredményez.
Mivel felgyorsítja a szövetek regenerálódását, hatékonyan segít a bőrproblémák leküzdésében is.
Ez a 21. századi technológia a jóga többezer éves tradícióival ötvözve új távlatokat nyit számodra a hatékony mozgásban és a testi, lelki, szellemi egészséged megőrzésében.
Várunk szeretettel Téged is II. kerületi jóga stúdiónk infrás jógaóráira!